Dienstag, 11. Dezember 2007

Köket




Här är mitt kök, efter lunchen, risbollar (som inte blev bollar utan mer plättor... eller smulor...) disken stå där från igår... jag hatar att diska, men tycker att torka är ännu värre.







Det där är min utsikt från mitt kök-disk-fönster, sjärnan har jag gjort själva och en av mina fyra amarylis har börjat blommar... men en har inte allts börjad växa, och en har bara fått blad... vi får ser.


















Matlagningsböcker är ju det bästa som finns... hyllan är proppfullt, men jag har ett ställe till där jag har matlagningsböcker... snart behöver jag ett nytt kök, eftersom jag inte har mer plats för mina matlagningsböcker... några tyska och några svenska... det är blandningen som gör att det bli bra.

3 Kommentare:

Pjöller maja hat gesagt…

guuu..vad kul att du oxå bloggar!!! eller har du bara tänkt tisdags blogga? får jag ha dig i min blogglista? eller är du hemlig? du länkar genom att kopiera tisdagstema adressen,markerar "tisdagsttema" i din inläggs text, och trycker på globen (link), och kopierar in adressen i rutan som kommer upp. hoppas du förstår, annars kan jag visa dig nån gång =)
ha en bra kväll!!!!!!!

Pjöller maja hat gesagt…

sen måste jag ju komentera, att matlagnings böcker är ju det bästa som finns!!! trånar efter "två systrars söta" nya bak bok just nu. men då har du säkert nå middags tips! upp med händerna och hit med det!!! =)

Johanna hat gesagt…

Tack- jag tror jag har fattat... vi får ser nästa tisdag.
Du får självklart ha mig i din blogglista, jag är inte hemligt.
Nu har jag tillfört lite länkar... vällkommen
Johanna